vrijdag 7 augustus 2009

Tagging en sociaal internetten

Ik ben geloof ik een a-typische internetgebruiker: er zijn maar een paar websites waar ik vaak gebruik van maak, en eigenlijk onthoud ik dat wel. Ordenen van websites stond daarom niet boven aan mijn lijstje. (Ik heb meer moeite met het ordenen van mijn e-mail... is daar ook nog een oplossing voor?) Voor het delen van de websites die ik gebruik (voornamelijk nu.nl en de Volkskrant) kan ik eigenlijk ook nog geen reden bedenken.
Om het wel een beetje te gaan gebruiken heb ik het delicious/23 dingenaccount op ge-rss-t. Ik kan me voorstellen dat we voor onze gebruikers van de website zo'n dienst aanbieden: we moeten het de bezoeker toch zo makkelijk mogelijk maken om gerelateerde informatie te vinden. En het uitbreiden van het taggen van foto's naar archiefstukken lijkt me geweldig: en dan graag ook met zo'n game! Mooi om te zien hoe de musea daar mee bezig zijn.

Oja, wat betreft rss: één ding al wel weer geleerd! Met mijn aangemaakte blog search en google alert werd ik geattendeerd op mijn eigen weblog. Grappig.

1 opmerking: