maandag 3 augustus 2009

Ga ik RSS gebruiken?

De laatste vraag in de cursus bij ding 4 is natuurlijk of je denkt dat je RSS gaat gebruiken. Goede vraag, want het kost me behoorlijk veel moeite om alleen al de papieren informatie die dagelijks de weg naar mijn bureau vindt en de e-mail (zakelijk en privé) bij te houden. Maar ik denk toch dat ik het ga doen, het helpt me in ieder geval om de informatie op een plek te vinden. Ik zal de komende tijd websites die volg nog toevoegen, maar ga nu (het is ten slotte een inhaaldag) door naar ding 5.

Bij ding 5 nu een aantal nieuwe rss-feeds (als ik het woord nu maar goed gebruik) toegevoegd: als eerste via google blog search als attentiewoord Nationaal Archief opgenomen. Het was nog even zoeken om niet alles met Nationaal te krijgen, maar volgens mij is het er uiteindelijk goed ingekomen: er wordt gezocht in weblogs met de exacte woordcombinatie: Nationaal Archief.
En ook via Google alert heb ik in het kader van de webcare (mooi woord trouwens in dit kader) Nationaal Archief ingevoerd. Het lijkt me dat ik nu alles ontvang dat over het NA wordt geschreven. Een vraagje: zou ik nu mijn eigen stukjes uit deze weblog krijgen via Google reader?
Leuke test.

Andere vraag: wie houdt zich eigenlijk bezig met de webcare bij het Nationaal Archief?

2 opmerkingen:

  1. Ha Cecile,

    Webcare is, als ´t goed is, belegd bij het webteam maar moet volgens mij nog wel goed op stoom komen. Wie reageert wanneer waarop?

    Maar volgens mij zijn er ook een hoop collega´s bewust en minder bewust de digitale wereld aan ´t afstruinen naar uitingen naar aanleiding van en over ´t Nationaal Archief.

    Voor de lol heb ik zelf via mijn blog bijvoorbeeld een zoekopdracht op Twitter staan naar ´t Nationaal Archief. Afgelopen weekeinde stuitte ik nog op een, inhoudelijk wel interessante vraag over waarom er betaald moet worden voor downloads uit de Beeldbank van het Nationaal Archief?

    http://twitter.com/thijsniks/status/2951248946

    Misschien is het ook goed om alle collega´s nog eens te informeren over ´t webteam, hun opdracht en taken, waaronder webcare.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Tim,
    Dank. Informeren over webteam: goed idee. Ik geloof dat Yvette vertelde dat ze binnenkort met iets komen.
    Cecile

    BeantwoordenVerwijderen